Галоўная Падаткаабкладанне фізічных асоб Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 19 верасня 2017 г. № 337 “Аб рэгуляванні дзейнасці фізічных асоб” Рэкамендацыі для фізічных асоб, якія ажыццяўляюць дзейнасць па заяўляльным прынцыпе з выплатай адзінага падатку Размяшчэнне рэкламы фізічнай асобай у мэтах ажыццяўлення дзейнасці, якая не адносіцца да прадпрымальніцкай

Размяшчэнне рэкламы фізічнай асобай у мэтах ажыццяўлення дзейнасці, якая не адносіцца да прадпрымальніцкай

У адпаведнасці з артыкулам 2 Закона Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2007 года «Аб рэкламе» (далей – Закон):

рэкламадаўца – арганізацыя або грамадзянін, дзейнасць або тавары якіх рэкламуюцца або якія вызначылі аб’ект рэкламавання і (або) змест рэкламы;

рэкламавытворца – арганізацыя або грамадзянін, якія ажыццяўляюць вытворчасць рэкламы шляхам поўнага або частковага давядзення яе да гатовай для размяшчэння (распаўсюджвання) формы;

рэкламараспаўсюджвальнік – арганізацыя або грамадзянін, якія ажыццяўляюць размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы шляхам прадастаўлення і (або) выкарыстання неабходнай маёмасці (у тым ліку тэхнічных сродкаў радыёвяшчання і тэлебачання), а таксама розных каналаў сувязі, эфірнага часу і іншымі спосабамі.

Закон аб рэкламе не ўтрымлівае абмежаванняў па месцах і часе размяшчэння (распаўсюджвання) рэкламы фізічных асоб. Гэта азначае, што фізічныя асобы маюць права размяшчаць (распаўсюджваць) рэкламу ў сродках масавай інфармацыі (на тэлебачанні, радыё, у друкаваных выданнях (газетах, часопісах)), на сродках вонкавай рэкламы, у сетцы Інтэрнэт (у тым ліку на ўласных інтэрнэт-сайтах, у сацыяльных сетках, на інтэрнэт-сайтах іншых асоб) i ў iншых, якiя не забаронены Законам аб рэкламе, месцах.

Такім чынам, фізічныя асобы з’яўляюцца паўнапраўнымі ўдзельнікамі (суб’ектамі праваадносін у сферы рэкламнай дзейнасці) рэкламнага рынку, і могуць выступаць у якасці:

рэкламадаўца: калі вызначаюць аб’ект рэкламавання – вырабленыя імі тавары (напрыклад, хлебабулачныя і кандытарскія вырабы) або паслугі, якія імі аказваюцца(напрыклад, рамонт гадзіннікаў, абутку; настройка музычных інструментаў і г.д.);

рэкламавытворцы: калі самастойна вырабляюць рэкламу (напрыклад, фарміруюць тэкст рэкламы і размяшчаюць яго на сваіх інтэрнэт-старонках у сацыяльнай сетцы або на ўласным інтэрнэт-сайце);

рэкламараспаўсюджвальніка: калі, напрыклад, самастойна раздаюць рэкламныя ўлёткі пра сваю дзейнасць або размяшчаюць сваю рэкламу на ўласным інтэрнэт-сайце.

Уся рэклама, якая размяшчаецца (распаўсюджваецца) на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, павінна адпавядаць патрабаванням Закона, незалежна ад таго, які твар (індывідуальны прадпрымальнік, юрыдычная асоба, замежная (міжнародная) арганізацыя або фізічная асоба), з’яўляецца суб’ектам рэкламнага рынку.

Закон не забараняе фізічным асобам, якія ажыццяўляюць рэалізацыю на гандлёвых месцах на рынках і (або) у іншых устаноўленых мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі месцах, хлебабулачных і кандытарскіх вырабаў, гатовай кулінарнай прадукцыі, жывапісу, графікі, скульптуры, вырабаў народных мастацкіх рамёстваў, створаных гэтымі фізічнымі асобамі, прадукцыі кветкаводства, дэкаратыўных раслін, іх насення і расады, жывёл (за выключэннем кацянят і шчанюкоў) размяшчаць (распаўсюджваць) рэкламу (у тым ліку, у сетцы Інтэрнэт, уключаючы сацыяльныя сеткі).

Разам з тым, рэклама аб рэалізацыі тавараў (напрыклад, хлебабулачных вырабаў, твораў жывапісу і іншых пералічаных вышэй тавараў) без указання месца рэалізацыі гэтых тавараў з адначасовым размяшчэннем фота тавараў, якія рэалізуюцца, указаннем кошту і указаннем свайго нумара тэлефона, можа ўводзіць спажыўцоў рэкламы ў зман адносна дазволеных месцаў рэалізацыі названых тавараў і спрыяць рэалізацыі тавараў, што рэкламуюцца, у неўстаноўленых Указам № 337 і Падатковым кодэксам месцах.

Без указання ў рэкламе інфармацыі аб устаноўленых месцах рэалізацыі такіх тавараў, рэклама будзе мець прыкметы парушэння наступных патрабаванняў Закона:

абзаца другога пункта 10 артыкула 10 Закона, згодна з якім не дапускаецца рэклама тавараў, якія забаронены да вытворчасці і (або) рэалізацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам, або дзейнасці, ажыццяўленне якой забаронена заканадаўствам;

абзаца дзявятага пункта 3 артыкула 26 Закона, згодна з якім неэтычнай з’яўляецца рэклама, якая ўводзіць спажыўцоў рэкламы ў зман.

Размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы (у тым ліку, у сетцы Інтэрнэт) з указаннем месца рэалізацыі прадукцыі, якая рэкламуецца,– месца на рынку і (або) iншае, устаноўленае мясцовым выканаўчым і распарадчым органам, месца, не будзе з’яўляцца парушэннем дзеючага заканадаўства аб рэкламе.

Фізічныя асобы маюць права рэалізоўваць хлебабулачныя і кандытарскія вырабы, гатовую кулінарную прадукцыю, творы жывапісу і іншыя пералічаныя вышэй тавары на гандлёвых месцах на рынках, а таксама ў iншых, устаноўленых мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі, месцах, у тым ліку на кірмашах, пры ўмове, што месца і час правядзення гэтых кірмашоў ўзгоднена ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам.

У адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 8 студзеня 2014 года «Аб дзяржаўным рэгуляванні і гандлю і грамадскага харчавання ў Рэспубліцы Беларусь» месцы для продажу тавараў (выканання работ, аказання паслуг) на кірмашы прадастаўляюцца дзяржаўным органам, юрыдычнай асобай, індывідуальным прадпрымальнікам, якія праводзяць кірмаш (арганізатарам кірмашу).